Nagrody zostały wręczone podczas trwającego w Międzyzdrojach XXVI Forum Ciepłowników Polskich. To największa, coroczna konferencja ciepłownicza, organizowana przez Izbę Gospodarczą Ciepłownictwo Polskie. W tym roku wzięła w niej udział rekordowa liczba uczestników – jest ich ponad siedmiuset.
Tematem tegorocznego Forum była „Realizacja transformacji w sytuacji kryzysowej”. Nikt bowiem nie ukrywa, że obecna sytuacja na rynku energetycznym i ciepłowniczym, wywołana wojną na Ukrainie, szalejącą inflacją, ogólną drożyzną i brakiem paliw to właśnie kryzys w pełni. Ten kryzys odbija się również na klientach firm ciepłowniczych, które, tak jak całe społeczeństwo, dotknięte zostały drożyzną.
To jednak nie zwalnia firm ciepłowniczych od konieczności odejścia od węgla i gazu na rzecz zielonych źródeł energii. Pozostanie bowiem przy paliwach kopalnych, drożejących w zastraszającym tempie, oznacza po prostu czekanie na upadek firm.
Między innymi z tych powodów komunikacja z klientami i mieszkańcami nabrała nowego, większego znaczenia. Tym bardziej cieszy fakt, że to MEC spośród 200 firm zrzeszonych w Izbie Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie otrzymała główną nagrodę za wysiłki związane z zapewnieniem właściwej komunikacji. Nasza firma jednak nie tylko mówi, jak korzystać z ciepła i innych zasobów, ale też daje przykład, czego efektem jest druga główna nagroda, tym razem za wdrożenie u siebie procedur mających na celu oszczędzanie ciepła, prądu i wody.